mandag den 5. november 2012

Elge og pindsvin med perler på

Selvom vi først lige er trådt ind i november så er julerierne begyndt så småt herhjemme. Sidste år måtte vi smide al vores julepynt væk og det er tid til at lave noget nyt. Jeg er ikke til for meget røde sager - og nok mest til lidt utraditionelt julepynt. Det vi havde på loftet var samlet sammen over nogle år, og selvom der ikke var meget, var det nogle ting, som jeg var glade for, og som man ikke så alle steder. Der skete det, at min store kugle med snevejr og musik fra Tivoli havde været frosset i vinterkulden på loftet - og glasset sprang. Da det så blev forår og det tøede op, så var der vand i hele kassen. Der gik nogle måneder inden vi opdagede det, og så var der så også svamp i hele kassen. Ikke særligt rart.
Heldigvis er al juletræspynten i en anden kasse - så det har vi stadig. Vi har bare ikke plads til et juletræ (kun på terrassen), så den kasse bliver på loftet lidt endnu...

Men altså - nu har jeg lavet lidt nyt julepynt. Jeg har købt noget cernit eller fimo-ler, og stukket ud med nogle af mine mange udstikkere. Det hvide var nemmest at arbejde med - de andre farver blev ved med at hænge fast, men resultatet blev fint alligevel. Så fik figurerne et stempel med mit kagestempel og et hul af et sugerør. Herefter i ovnen på 100 grader i 30 minutter. I Søstrene Grene fandt jeg wire og fine perler, og så blev det sat sammen imens Alfred lå på legetæppet ved siden af og øvede sig i at rulle.

Cernitten er fra Bilka og kagestemplet fra Annettes Favoritter




Ingen kommentarer:

Send en kommentar