torsdag den 29. november 2012

1. december nærmer sig...

... og jeg fik pludselig sådan en lyst til at lave adventkrans og kalenderlys i aftes lidt i ti. Havde hapset alt hvad jeg skulle bruge i skov og butik, og så var det bare at slæbe alle grene og alt det bløde mos ind på spisebordet. Kasper mente ikke det var det aller-bedste sted idet mange dyr havde søgt ly i de skønne materialer. Men havde jo brug for plads - mange grene fylder meget.

Adventskransen havde jeg haft planer om siden sidste år, hvor jeg så lærkegrene brugt til en dekoration hos min faster. Da jeg så så en rund "kopi" af Kubus stagen i Sinnerup til 99 kr, så var løsningen fundet. I Notre Dame i København fandt jeg nogle små tal, så man i det mindste kan se det er en adventskrans.

 
Kalenderlyset er udelukkende for Karlas skyld - det er hyggeligt med lys ved morgenmaden, og så kan hun følge med tallene ned mod nr. 24 (selvom hun ikke kender dem så godt) - men nedad går det, og ved det sidste tal er det ligesom jul. Og når der ikke er flere tal, så er det hendes og min fødselsdag. Nemt. Men altså - kalenderlysdekorationen skulle være børnevenlig og skov-agtig på en børneagtig måde. Det blev den med hæklede svampe fra Rema og keramikjuletræer fra Søstrene Grene. Det hele dækket med mos og noget glimmer.

 
Adventsgaverne har været klar en uges tid - der er både fra os og fra mine forældre. Vores gaver er i dag kommet op at hænge på de fine adventsophæng fra Sebra. Fandt i sommer en til drenge, og Mormor var så sød at købe den til Alfred, så den passer til Karlas, som hun fik sidste år. Glæder mig til søndag - det er små gaver, men forventningens glæde og glæden ved at få en gave er så herlig.
 
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar