onsdag den 23. januar 2013

Smukkere tegnestativ

Karlas mormor (nok også morfar) syntes hun skulle have et tegnestativ, men jeg måtte takke nej til et fra BR i komplementærfarver, som ikke lige passer ind til noget herhjemme. Det må jo gerne stå og se flot ud, selvom det er en slags legetøj. I Ikea har de et helt enkelt tegnestativ i træ, med tavle på den ene side og med plads til papirsrulle under og med kridtholder - og endda til meget billigere penge. Det skulle være den. 

Da vi var i Ikea den anden aften købte vi den med hjem, og så har jeg nu fået den malet i den skønneste himmelblå farve, som jeg elsker. Karla er stadig ikke sikker på farven, som hun siger, så kan hun jo bedre li' lilla. Men den forbliver blå. 

I dag fik jeg sat noget tapet i kridtholderen - for nogle år siden fandt jeg noget tapet blandt en masse blandede sager, som nogle elever havde haft med til billedkunst, som ellers skulle smides ud. Det var rigtigt fedt med ord a la Design Letters. 

Nu er den færdig - vil gerne lige have den lakeret, men det kan godt vente lidt. Jeg tror vi skal have malet vores Ikea skammel med to trin samme farve, og så have tegnestativet stående i køkkenet i det nye hus. Fantastisk underholdning imens far og mor laver mad. 





2 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor er det blevet flot! Har du et link til stativet, så man kan se hvordan det så ud inden du malede det? Hvor lang tid tog det at male det og var det nemt? Den friske blå farve står virkeligt godt til jeres stilrene hjem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Dicte! Det er såmænd bare Ikeas stativ - så du kan se det på hjemmesuiden. :) Der hvor bogtaverne er, er der rødt på den, og alt det blå er træfarvet. Helt igennem kedelig... :)

      Slet