lørdag den 12. januar 2013

Kugler på bordet

Jeg har så mange filtkugler liggende - og ville nok allerhelst lave mit eget Hay Pinnochio tæppe, meeeen det tager vist ret lang tid, og koster nok også en del penge med alle de kugler der skulle bruges. 

Så har lavet noget mere overskueligt med 36 af kuglerne, nemlig en bordskåner - en kvadradisk én af slagsen i den skønneste farver. Fandt en opskrift på nettet, som jeg lavede lidt om i, så den passede til de antal kugler jeg skulle bruge. Man kunne tænke, at det jo bare er, at sy en lang snor i kuglerne og sætte dem sammen - og det er det også, men hvis man som jeg ikke vil have, at man skal kunne se hæftninger og snore i det hele taget, så skulle man lige tænke sig om. 

Det tog 20 minutter... Måske er Hay tæppet ikke så langt væk. Og så alligevel. Skal jo plyndre Søstrene Grene hver gang de får varer så. 

Skønne filtkugler

Læg kuglerne i det mønster du ønsker. 

Min lille opskrift - lavet til min bordskåner efter noget jeg så på nettet. 

Sy efter opskriften.
Husk at enderne skal syes så man ikke kan se snoren. 

Færdig - 20 minutter senere. 

Har lyst til at lave mere.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar