fredag den 14. december 2012

Julebag og julemusik.

Min mor kom på besøg fra onsdag til i går torsdag - så hyggeligt. Holder utroligt meget af hendes besøg. Det er så hyggeligt, og så elsker børnene bare at hun er her. Hun kom onsdag formiddag, så vi lige kunne nå mit nybagte brød - hævet i hævekurv og en latte. Karla havde glædet sig til, at mormor skulle med op og hente hende i børnehaven. Men jeg havde lige lidt planer med mormor inden, og vi tog bilen ind i byen, proppede Alfred i barnevognen og trillede ned af Sct. Mogensgade og hen til Butik Maria, hvor man kan lege med perler - og lave fine smykker og andre søde ting. Der er et væld af perler og knapper - og stillet op i små skåle i farveorden, så de smukke farver passer sammen. Det er meget overvældende at vælge - og faktisk næsten umuligt. Vi valgte nogle perler, gummisnor og nylonsnor - og så var det afsted og hente Karla. Efter brød og varm kakao derhjemme med Karla, fik jeg lavet to armbånd, to ringe, en halskæde og nogle øreringe. Min mors farver var en særlig fed grøn, og mine farver var pink. Se!

 


Om aftenen blev der lavet dej til småkager, som skulle bages i går torsdag på Karlas fridag. Der blev lavet krydderkager, brunkager og pistaciekager - utroligt nemt med den skønne Kitchen Aid. Alle tre typer småkager er fra Blomsterbergs nye julebog, som jeg købte i hendes butik i København i november.
Dagen efter blev der lavet småkager i stor stil. Krydderkagerne var til Karla, og skulle rulles ud og stikkes ud - det var et stort hit hos Karla, og hun stod på sin lille skammel og arbejdede ved bordet i næsten to timer. Først rulle, stikke ud, lægge på plader - så vente på ovnen og derefter pynte med glasur i selvvalgte farver. Lavede glasuren med brunkagerne og pistaciekagerne skulle blot skæres ud - det var jo nemt!

 
 


1 kommentar:

  1. Det var bare et par rigtig hyggelige dage, og Karla var så dygtig til at bage- og moren var igen kreativ

    SvarSlet