onsdag den 19. december 2012

En vinterkage på vej til Esbjerg

I morgen tager vi et smut til Esbjerg - mest for at besøge vores bank, og få snakket huskøb og boliglån igennem med vores bankrådgiver, men selvfølgelig også for at besøge mine forældre og min lillebror. Det bliver skønt at se dem igen - min mor så jeg jo i sidste uge, men Rasmus og min far er det ved at være nogle uger siden.

Min mor fylder år d. 23. december, og der kommer vi ikke til fødselsdag. Desværre. Derfor har vi gaver med til hende i morgen, hvor vi vil fejre hende - min mor ved det bare ikke. Jeg har været i gang det meste af aftenen med at pynte en særlig kage til hende, og glæder mig meget til at give hende den i stedet for en buket blomster i morgen.

Kagen er med vintertema - og den lille snemand fryser lidt i kulden. Han har sat små flag op, hvor der står "Britta" på den ene side, og "Mormor" på den anden side. Granerne er dækket med lidt sne, og frosten glitrer og knaser. Kanten ved bunden er dekoreret med snebolde. De søde slags.

Tre lag - alle tre bunde er med hakkede mandler, så er der et lag hvid chokolademousse med lime, et lag jordbærmousse, og hele kagen er smurt op med IMBC inden fondanten er kommet på. Alt pynt er lavet af fondant - pælene har dog tandstikke indeni...














4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, Rikke. Hvor er det sødt af dig at skrive. Det betyder meget for mig. :)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Det var bare den sødeste og fineste kage- meget lækker! Tusind tak for den dejlige overraskelse og de fine gaver.:)

    SvarSlet