mandag den 22. oktober 2012

Nye dyr i skoven - øh, stuen.

Vi har haft et meget gammelt europakort hængende i stuen i længe - og havde det også i den gamle lejlighed i gågaden. Det er et fint kort fra '58 fra en skole - og passer ligesom godt med at vi begge er læreruddannede, men den passede knapt så godt ind i stuen efterhånden. Jeg syntes den var for gul - og ville gerne tage chancen og satse på at vores børn alligevel lærte lidt om geografien i Europa, selvom vi tog kortet ned. Nu ligger det rullet sammen bag sofaen, og der er kommet nye billeder op. Jeg havde kigget længe, og fandt en tegner der lavede de fineste plakater - og Kasper var helt med på idéen om, at de skulle afløse det gule kort.

215.dk kunne man vælge mellem mange fine plakater - men det var ikke kun dyret der var afgørende - også baggrundsfarven, som ikke kunne vælges frit. Vi valgte en struds - den var så sød med lange øjenvipper og havde en smuk grøn baggrundsfarve.

Strudsen kom i et rør, men desværre var den noget krøllet i siden og jeg skrev til tegneren, som ville sende mig en ny struds. Jeg satte strudsen i rammen, og det kunne faktisk godt gå, selvom den var lidt medtaget, så Tarik - tegneren - foreslog at sende en anden plakat på husets regning. Så vi valgte en hvalros - med den flotteste blå baggrund. Sikke en service - Tarik fik mange tak, og jeg lovede at skrive pænt om ham. Hermed gjort. Kig ind på hans side - den er fed, og plakaterne er super flotte!


Over vores kommode har altid hængt et af mine malerier, hvor der stod '07 på - året hvor Kasper og jeg mødtes - og malet i de farver hans daværende cykel havde, da den skulle matche, så cyklen passede bedre ind i soveværelset (!). Maleriet ligger nu på loftet og tre af Tariks ugler hænger på række. Det er rigtigt fint - og giver en dejlig harmoni i stuen sammen med de to andre dyr i den anden ende.


2 kommentarer:

  1. Jeg elsker også hans illustrationer.
    Vi har to ugler på lillesøsters værelse og skal også have et par dyr i stuen, vi skal bare lige finde ud af hvilke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. @Rikke, de er så fine - enkelte og alligevel så deltajerede. Synes elefanten og giraffen er så fine - men ville gerne have andre baggrundsfarver. :) Er spændt på hvilke I vælger.

      Slet